Avantajele Optimizarii SEO
In articolul trecut v-am explicat foarte pe scurt ce este optimizarea SEO si la ce ne ajuta, ba chiar am amintit si cateva dintre avantajele si beneficiile pe care optimizarea SEO le asigura. A aloca un capital de bani pentru optimizarea SEO inseamna a investi in progresul si succesul afacerii tale.
Optimizarea SEO nu trebuie privita ca o cheltuiala, ci ca o investitie.
Optimizarea SEO este o investitie 100% profitabila, tocmai de aceea a si devenit cea mai eficienta unealta de marketing si publicitate online. Daca optimizarea SEO este implementata corect, rezultatele vin de la sine. Pe langa regulile de SEO pe care le cunosc toti specialistii si dupa care ne ghidam cu totii, ceea ce ne diferentiaza este gandirea out of the box. Asadar, nu este de ajuns sa mergi pe calea clasica a optimizarii SEO, trebuie sa recurgi la strategii dintre cele mai creative si mai originale, care sa asigure succesul pe termen lung.
Principalele avantaje si beneficii pe care optimizarea SEO le asigura sunt:
- Promovare de calitate. Optimizarea SEO nu doar ca te promoveaza, te promoveaza intr-un mod cat se poate de profesionist, dobandindu-ti o reputatie pe care orice afacere si-ar dori sa o aiba.
- Traficul creste. Oamenii nu au rabdare sa caute prea mult, asa ca merg pe recomandarile Google. Site-urile care se afla pe primele 2 pagini in rezultatele motoarelor de cautare sunt si cele mai accesate de internauti. Asadar, cu cat site-ul tau se afla mai sus in topul rezultatelor pe motoarele de cautare, cu atat traficul este mai mare si rata de conversie este mai buna.
- Rata de conversie. Daca Google atribuie o pozitie excelenta unui site, inseamna ca el este de incredere din toate punctele de vedere. Odata accesat, daca site-ul este pe placul
vizitatorului, se incarca repede, iar serviciile si/sau produsele sunt usor de identificat si intrunesc un raport calitate-pret foarte bun, atunci vizitatorul devine cumparator. - Brand awareness. Daca optimizarea SEO este implementata corect si se folosesc strategii de promovare creative si originale, brandul devine mai vizibil si mult mai usor de recunoscut de publicul larg. In procesul de promovare SEO brand awareness-ul este un punct important, peste care nu avem voie sa sarim tocmai pentru ca asigura credibilitate si incredere, calitati atat de necesare pentru orice afacere.
- Impactul. Pe termen lung optimizarea SEO este cea mai buna si mai eficienta campanie de promovare. Specialistii SEO ne recomanda sa nu intrerupem procesul SEO, mai ales pentru ca investita scade direct proportional cu notorietatea brandului si cu inlaturarea competitiei. Cu toate acestea, daca consideri ca nu mai ai nevoie de optimizare SEO, odata ajuns pe prima pagina in rezultatele motoarelor de cautare vei ramane acolo destul de mult timp. Pana cand un competitor te va detrona.
- Profitul. Orice investitie are ca scop profitul. Dintre toate strategiile de marketing si publicitate online, optimizarea SEO s-a dovedit a fi cea mai rentabila, cea care are ROI-ul cel mai bun (return on investment). ROI este o formula matematica prin care se masoara profitabilitatea si se apreciaza, pe cat posibil, rezultatele obtinute in urma campaniei de optimizare SEO.
- Rezultatul. Optimizarea SEO este o campanie care poate fi masurata prin tot felul de aplicatii si intrumente, iar rezultatele pot fi intotdeauna imbunatatite. Totusi daca nu te intereseaza statisticile privind traficul si reactiile vizitatorilor de pe site-ul tau, este de ajuns sa urmaresti vanzarile pe care site-ul tau le genereaza si iti vei da seama daca evoluezi sau involuezi. Cu toate acestea, daca optimizarea SEO este aplicata corect, progresul si succesul sunt rezultate aproape garantate.
Concluzia:
SEO te ajuta sa vinzi! Optimizarea SEO transforma o simpla afacere intr-un business de succes!