Fie ca vrei sa demarezi un proiect online, iti doresti sa faci un site de prezentare pentru afacerea ta sau urmaresti sa deschizi un magazin online, numele domeniului este foarte important, daca nu chiar cel mai important. Alegerea unui nume de domeniu potrivit este cea mai grea treaba. Cu totii avem idei de afaceri sau de proiecte, insa majoritatea dintre noi ne oprim inainte de a trece de linia de START. Mult prea multe idei bune mor din fasa. De ce? De cele mai multe ori din cauza incapacitatii de a identifica numele ideal. Acel nume sonor, usor de retinut, reprezentativ si genial pe care orice afacere sau proiect de succes il merita.

Cumva crezi ca cele mai ingenioase nume au fost luate deja?

Te inseli. Creativitatea este o resursa inepuizabila. Si chiar daca nu ai cea mai creativa minte, poti oricand forta norocul urmand niste pasi cat se poate de utili pentru alegerea celui mai potrivit nume de domeniu. Pentru a identifica cel mai bun nume poti urma doua cai: fie tii cont de „dorintele” Google, fie creezi un brand puternic.

bavali expert

Un website responsive al carui URL contine denumirea domeniului de activitate sau denumirea nisei, va fi identificat mai usor in cautarile Google. Asadar, daca tu, de exemplu, vrei sa-ti faci o firma de curatenie, ideal ar fi ca URL-ul sa contina cuvantul curatenie. CuratenieLuna.ro, CuratenieBec.ro, CuratenieStrasnica.com si tot asa. Identifici cel mai utilizat cuvant cheie si il pui in URL-ul viitorului tau domeniu. Cu toate acestea, nu trebuie sa mergi neaparat pe aceasta „reteta”.

Daca vrei sa creezi un brand, atunci nu pui in URL cuvantul cheie care descrie afacerea, ci alegi un nume creativ, sonor si memorabil. Aceasta cale este si cea mai grea. Daca vrei doar sa vinzi, fara sa devii o super celebritate, mergi pe varianta usoara, cea a URL-ului pe baza de cuvinte cheie. Daca vrei sa vinzi si sa te bucuri si de recunoastere si succes, ai nevoie de un nume de domeniu creativ, daca nu chiar genial. Chiar daca Apple, Samsung, Twitter, Sony, Facebook, Google, etc. sunt luate, poti gasi un nume tot atat de sonor pe cat sunt acestea.

  • Stimuleaza-ti creativitatea. Citeste cartile, articolele si materialele care te pot inspira. Uita-te la filme, documentare, desene animate, fotografii, asculta melodii si asa mai departe. Cauta sloganuri de succes, proverbe, zicatori si nu ezita sa folosesti dictionarul. Dictionarul este o reala sursa de inspratie. Pe scurt, intoarce internetul pe dos si foloseste toate sursele de inspiratie posibile. Din click in click poti gasi o combinatie fabuloasa de cuvinte. Nu stii niciodata de unde ar putea sari iepurele.
  • Opteaza pentru un nume in limba romana. Desi engleza este mult mai melodioasa si placuta auzului, suntem romani, nu-i asa?! Avem o limba frumoasa si n-ar strica daca am face uz de ea. Un nume romanesc este mai usor de tinut minte.
  • Fa o lista de cuvinte care iti plac foarte mult, potrivite proiectului tau, si combina-le in fel si chip. Ideal ar fi sa gasesti un singur cuvant, insa daca nu reusesti aceasta performanta, de a te limita la 6-7 caractere, incearca sa nu folosesti mai mult de 2 cuvinte pentru a denumi domeniul. O sesiune de brainstorming nu strica niciodata. Cu cat mai multe idei si combinatii originale, cu atat mai bine. Tine minte, numele domeniului trebuie sa aiba 3 caracteristici importante, sa fie SCURT, USOR DE RETINUT si CREATIV.
  • Verifica disponibilitatea numelui. Toate firmele care vand domenii si pachete de hosting iti ofera posibilitatea de a verifica disponibilitatea numelui ales de tine. Daca este deja luat, nu are rost sa schimbi extensia doar pentru a te bucura si tu de acelasi nume pe care, probabil, il are si alta afacere. De exemplu, daca este luat domeniul CuratenieBec.ro, nu are rost sa cumperi tu CuratenieBec.com. In orice domeniu de activitate competitia este mare, daca numele seamana, competitia devine si mai mare. Ba chiar mai mult decat atat, se pot crea si confuzii.
  • Foloseste Google pentru a studia competitia. Daca numele ales de tine este disponobil, cauta pe Google sa vezi daca mai exista si alte proiecte sau afaceri cu nume asemanatoare cu al tau. Repet, interesul tau este acela de a-ti crea o imagine inconfundabila. Nu vrei ca lumea sa te confunde cu un alt brand, nu-i asa?! Asadar, alege numele care nu seamana cu niciun alt nume.
  • Extensia ideala pentru un nume de domeniu este .ro, Google apreciaza mult mai mult domeniile locale, insa daca din diverse motive extensia dorita nu este disponibila sau nu vrei sa o achizitionezi, poti opta pentru .com, .net, .org, .info, .eu, etc.. Cam aceasta este si ordinea importantei in rezultatele motoarelor de cautare.

In alegerea unui nume de domeniu de potrivit este bine sa eviti cratima si sub nicio forma nu ai voie sa preiei numele vreunui brand deja consacrat. Plagirea nu doar ca este interzisa, este o rusine in orice domeniu.

Asadar, daca vrei sa dai startul unui proiect online de mare anvergura si nu ai gasit inca numele de domeniu perfect, nu te panica. Ai la dispozitie tot timpul din lume. Cauta si vei gasi!

2017-09-21T06:46:44+00:00
%d blogeri au apreciat: