Primul pas nu este neaparat cel mai important

Atunci cand iti creezi un site te gandesti in primul rand la logica organizarii acestuia. Nu numai ca trebuie sa te reprezinte, dar, din punctul de vedere al vizitatorului, trebuie sa fie usor de accesat, sa aiba o structura clara, lesne de urmarit. Apoi incepi sa-ti faci griji pentru continut. Acesta trebuie sa fie de calitate si util cititorilor, sa aiba ceva in plus fata de site-urile concurente, datele sa fie expuse intr-un mod original, cu alte cuvinte sa atraga incredere si sa genereze o buna reputatie online. Ai indeplinit toate aceste conditii si totusi constati ca website-ul tau nu este plasat pe prima pagina in rezultatele motoarelor de cautare. Lipseste ceva, ceva de care tu, ca profan, nu iti dai seama ca ar avea vreo importanta majora in modul cum se misca lucrurile pe internet. Este momentul sa te gandesti la un site SEO-friendly.

seo onpage

Tehnici de optimizare

Programatorii utilizeaza o serie de tehnici atunci cand construiesc un site, astfel incat continutul lui sa fie vizibil pentru motoarele de cautare. De la crearea unor URL-uri potrivite pana la configurarea corecta a unor fisiere, de la micsorarea timpului de incarcare a paginii pana la optimizarea imaginilor, totul concureaza in final la obtinerea acelui site cu mii de accesari zilnice la care ai visat intotdeauna. Si aici intervine specialistul in SEO. Ambitia de a realiza singur o analiza tehnica a site-ului, atunci cand nu ai cunostintele necesare, te poate face sa bati mult timp pasul pe loc. Asta deoarece optimizarea SEO prezinta multe aspecte: analiza evolutiei site-ului, o strategie a cuvintelor-cheie, optimizare off-page si optimizare site on-page.  

Algoritmii Google-prieteni sau dusmani?

In anul 2011 Google a anuntat o schimbare de algoritm, Google Panda Update, care a inlaturat din primele pagini de rezultate ale cautarilor site-urile cu reclame excesive, cu viteza de incarcare lenta sau cu continut duplicat. Au urmat alte si alte schimbari de algoritm, cum a fost Google Penguin in 2012-2014, Google Venice Update sau Hummingbird. In aceste conditii este greu sa gasesti o reteta general valabila pentru optimizarea unui site. La inceputurile SEO se punea accent pe folosirea anumitor cuvinte-cheie care dadeau indicatii despre relevanta unui site. Astazi se face o diferenta intre optimizare on-page si optimizare off-page, dar cele doua sunt strans legate intre ele. Cu alte cuvinte, o data ce faci optimizarea on-page a unui site si ai un continut bun, este mult mai simplu sa il promovezi off-page.

Importanta elementelor de optimizare on-page

Principalele aspecte urmarite in procesul de optimizare a site-ului on-page sunt:

  • Meta Tag-uri (meta descrieri) – Sunt menite sa dea informatiile necesare despre site astfel incat motorul de cautare sa nu il ignore. De exemplu, un Meta Title trebuie sa fie unic pentru fiecare pagina din site, sa fie scurt si cat mai elocvent.
  • Keywords – Sa ai prea multe cuvinte-cheie in site este la fel de pagubitor ca si existenta unui numar prea restrans. Prea multe atrag penalizarea, prea putine micsoreaza relevanta! Cuvintele-cheie trebuie sa aiba o densitate moderata si este indicata folosirea sinonimelor, precum si a variantelor unui cuvant.
  • URL-uri – Este de preferat sa contina cuvantul-cheie principal, relevant pentru pagina respective.
  • Imagini – Motoarele de cautare prefera formatul .jpeg si dimensiunile rezonabile.
  • Continut – Structurarea textelor se refera la folosirea titlurilor si subtitlurilor care au rolul de a valoriza continutul articolelor. Urmeaza numarul de caractere (cel putin 1000), introducerea, paragrafele, variatiile cuvintelor, numarul de link-uri catre alte pagini.

optimizare onpage

Sa incheiem cu un pont…

Verifica astfel rezultatul optimizarii: daca homepage-ul tau nu este primul rezultat care apare la o simpla cautare a site-ului inseamna ca exista o penalizare sau o problema on-page.

2017-09-21T07:23:46+00:00
%d blogeri au apreciat: