SEO nu se face pe bajbaite sau din auzite
Optimizarea SEO este cea mai buna metoda promovare, dar a devenit si un trend. Toti cei care detin site-uri vor sa-si optimizeze paginile web pentru motoarele de cautare, insa putini stiu sa indeplineasca CORECT acest proces de promovare indelungat. Cei care nu stiu cu ce se mananca SEO, platesc pentru acest tip de publicitate sau se straduiesc singuri sa-si aduca site-urile pe primele pagini in rezultatele motoarelor de cautare.
Ei bine, sa nu-ti faci SEO singur, daca nu stii cu adevarat cum se face SEO, mai bine stai linistit sau apelezi la profesionisti. Pe langa faptul ca risti o imensa penalizare de la Google si scoaterea site-ului tau din indexarile motoarelor de cautare, de fapt iti risti serios businessul online pe care detii. Atunci cand incepi o afacere, urmezi un plan de afaceri, nu-i asa?! In orice se urmeaza o reteta. Daca aceasta reteta nu este indeplinita intocmai, esecul este aproape inevitabil. La fel se intampla si in cazul optimizarii SEO. Promovarea SEO este o stiinta care nu se afla deloc la indemana oricui.
Asadar, ai doua posibilitati, fie inveti sa faci SEO ca un profesionist, fie platesti un specialist pentru servicii de optimizare SEO.
Sigur ca esti capabil sa cumperi articole pe site-uri si bloguri pentru o promovare buna si pentru castigarea unui numar generos de backlinkuri, poti publica pe site-ul tau articole creative si originale pentru un ranking excelent, iti poti sponsoriza pe facebook afacerea, serviciile si/sau produsele magnifice, iti poti inscrie site-ul in diverse directoare web, poti pune la cale concursuri pentru a aduna cat mai multe backlinkuri, insa adevarul este ca fara un audit SEO complet, fara SEO OnPage si fara o strategie SEO realizata si implementata corect, nicio metoda nu va avea succesul scontat, ba din contra, risti prabusirea paginii tale web.
Trebuie neaparat sa studiezi concurenta si piata cuvintelor cheie, trebuie sa-ti aranjezi propriul site din punct de vedere SEO si abia apoi poti implementa procesul SEO. Este ideal sa cumperi ANUMITE backlinkuri, folosind ANUMITE ancore, pe ANUMITE site-uri si bloguri, insa doar daca stii sa faci SEO ca la carte, altfel este posibil sa le cumperi degeaba sau chiar sa semnezi propria sentinta a site-ului tau.
Backlinkurile sunt bune doar daca se afla pe siteuri fara cusur, articolele de pe blogul tau sunt excelente doar daca sunt optimizate SEO si au fost create astfel incat ele sa devina virale pe internet. Daca articolele tale determina internautii sa te recomande si astfel sa mai castigi o serie de backlinkuri fara sa platesti, atunci foarte bine. Asta inseamna ca te pricepi sa scrii si sa optimizezi SEO textele publicate.
Sponsorizarile pe facebook sunt si ele utile, o comunitate activa in jurul afacerii tale este ideala, insa stii sa-ti alegi publicul tinta, stii sa sponsorizezi astfel incat impactul sa fie cat mai mare, iar costul per interactiune sa fie cat mai mic?! Daca nu stii sa folosesti facebook business manager, iar sponsorizarile le faci pe bajbaite, risti sa irosesti o multime de bani, iar rezultatele sa fie minime. Impactul social media este important, insa nu este cel mai important pentru optimizarea SEO. Concursurile sunt si ele foarte bune, insa daca nu stii sa creezi un brief corect si atractiv, fie nu vei avea participanti, fie daca vei avea participanti, acestia nu vor reusi sa se plieze pe nevoile tale SEO. Directoarele web sunt o nenorocire. Nu mai sunt DELOC utile. Ba chiar reprezinta metoda sigura de a-ti scoate site-ul din indexarile Google. Deci ia-ti gandul de la directoarele web.
SEO nu este un proces simplu.
SEO nu este o treaba pentru amatori.
Alegerea iti apartine intru totul. Sigur ca poti incerca marea cu degetul, insa acest lucru te poate costa foarte mult. Daca ai timpul necesar, pune-te cu burta pe carte si invata SEO, insa daca nu intelegi foarte bine aceasta metoda de promovare sau nu ai timp, mai bine o lasi in seama profesionistilor.
Ia cea mai buna decizie pentru afacerea ta.
SEO nu este o cheltuiala, este o investitie.
Cat de mult iti doresti un business de succes?